REFLEKSI 6/6/16

ASSALAMMUALAIKUM

Pada pertamanya saya ingin mengucapkan selamat menyambut Ramadhan yang penuh barakah ini.
Alhamdullilah kita masih diberikan peluang oleh-Nya kesihatan tubuh badan untuk beribadat.

Pada hari ini kami hanya melakukan presentation mengenai tokoh-tokoh tamadun oleh itu refleksi pada hari ini adalah, saya dapat mempelajari pelbagai tamadun mempunyai keunikannya yang tersendiri. Alhamdullilah terdapat pelbagai nilai-nilai murni yang dapat saya pelajari melalui presentation rakan-rakan yang lain juga.

Saya dan rakan-rakan sekumpulan telah menemurah seorang tokoh islam yang disegani, iaitu Ustaz Ahmad yang merupakan seorang pengasas kepada sekolah agama Darul Muhibbin. Nilai yang telah saya pelajar daripada ustaz tersebut terlalu banyak, namun nilai keredhaan selepas berusaha telah mengamit sanubari saya sebagai seorang pelajar. hal ini kerana, beliau seorang yang begitu meminati agama walaupun permohonannya telah banyak ditolak oleh sekolah agama berasrama namun yang demikian beliau tetap tidak pernah berhenti berputus asa seperti yang di katakan beliau ada "redha selepas bertawakal dan berusaha". sebagai seorang pelajar lepasan STPM, terus terang saya katakan bahawa STPM bukanlah pilihan utama saya selepas tamatnya SPM, namun subhanallah terlalu besar kuasa Allah SWT, dan terlalu bijak percaturan-Nya. Alhamdullilah saya sudah bergelar pelajar Degree Perancangan Bandar Dan Wilayah di Uitm. Bahkan kini apabila bergelar pelajar di Uitm saya merindui saat-saat ketika saya berada di STPM.


sekian
Wassalam 
 
Tamadun Pencetus Bangsa Copyright © | Template designed by Liza Burhan | SEO by Islamic Blogger Template